Aresta nord-oest Pic Peguera (2.983 m)

Diumenge 8 d’Agost, en Joan i un servidor varem escalar el Peguera (2.983 m) per la seva aresta nord-oest. No teniem cap ressenya, tot i que en Joan l’havia pujat feia mes de 20 anys. L’aresta es prou evident (en vermell), des de la llunyania no sembla gran cosa pero un cop comences a escalar la cosa canvia una mica, sobretot amb botes d’alta muntanya. Son uns 250m de via aproximadament amb la majoria de pasos III+, un V al segon llarg i alguns IV.

Descripcio:

Es surt desde l’aparcament d’Espot. Nosaltres vam llogar un taxi per pujar fins al llac de Sant Maurici a uns 1900 m aprox (15 minuts desde Espot, 5 euros, al 2010). Despres s’ha de caminar per un cami que baixa fins al refugi Enrest Mallafre i tot seguit continuar el cami cap al coll de Peguera i Monastero. A uns 2.250m, despres de 2h caminant vam arrivar a un prat d’herba on vam decidir fer-hi bivac per partir la jornada.

L’endema vam comencar a caminar a les 5.00 am i en 2 h vam fer el desnivell (500 m) fins al peu de via. Vam encordar-nos i cap amunt.Vam trigar 5 hores mes fins al cim. Despres, mitja hora per menjar una mica i mirar el paissatge i la llarga baixada: desgrimpar per l’aresta normal (taronja) de pujada al cim fins al coll de Monastero (35 min), 1h30m del coll al bivac i 2h30h mes fins a Sant Maurici. Gairabe 12h en total.

La via no esta equipada, hi vam trobar pero 2 pitons quasi nous, un cordino bastant fotut i una escarpra de feia anys. En una reunio vam deixar-hi un pito nostre que no vam poder recuperar.

Aquesta entrada ha esta publicada en Mountains. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.